طراحی و مشاوره سیستم های اعلام و اطفاء حریق

شرکت صماکو، مشاوره آتش نشانی خود را شامل طراحی و مشاوره اعلام حریق و طراحی و مشاوره اطفا حریق ، طراحی و مشاوره پوشش ضد حریق ، طراحی و مشاوره ارتینگ و صاعقه گیر و همچنین کلیه عمیلات طراحی و اخذ تایید نقشه از سازمان آتش نشانی و نظارت بر عملکر اجرا تا مرحله اخذ پایانکار ساختمان فعال می باشد.
از هم اکنون برای پروژه خود مشاور آتش نشانی و ناظر برگزینید. با ما با اطمینان خاطر در طول پروژه مرحله به مرحله به اخذ پایانکار دست یابید. لازم به ذکر است کلیه طراحان و ناظرین و مشاوران این شرکت دارای پروانه نظام مهندسی و مورد تایید سازمان آتش نشانی می باشند.
طراحی و مشاوره سیستم اعلام حریق ( Fire Alarm ) :
امروزه از سیستم های اعلام حریق به طور گسترده در ساختمان ها و اماکن مسکونی و صنعتی استفاده می شود تا خسارتهای ناشی از حریق را به حداقل برسانند و همچنین برای اطلاع دادن به ساکنین ساختمان در مواقع بروز حریق از این سیستم ها استفاده می شود تا حدالامکان از تلفات جانی جلوگیری شود.
برای تشخیص حریق از اثرات سه گانه آن یعنی دود و حرارت و شعله استفاده می شود. به طور کلی سیستم های اعلام حریق در دو نوع عادی و هوشمند ساخته شده اند. شرکت مهندسی صنعت محور ایمن اندیش با توجه به اهمیت بالای این سیستم و خسارات ناشی از آن طراحی خود را بر اساس استانداردهای روز دنیا مانند استانداردهای NFPA , EN54,LPCB , UL, DIN انجام داده و کارفرما را در زمینه نگهداری و تعمیر آموزش خواهد داد ، قابل ذکر است در زمینه اجراء نصب و استقرار تجهیزات سیستم اعلام حریق طبق استاندارد BS 5839 و کابل کشی طبق استاندارد BS 6207 انجام می گیرد .
خدماتی که شرکت صماکو در خصوص طراحی و مشاوره آتش نشانی و اعلام حریق ارائه می دهد به شرح زیر می باشد:
چیدمان تجهیزات اعلام حریق
بلوک دیاگرام اعلام حریق
مشخصات فنی و دستورالعمل نصب اعلام حریق
تست شیت تجهیزات اعلام حریق
فهرست مقادیر اعلام حریق
تست شیت سیستم اعلام حریق
تهیه اسناد مناقصه مربوط به سیستم اعلام حریق
طراحی و مشاوره سیستم اطفاءحریق ( Fire Extinguisher )
نظارت بر نصب و راه اندازی:
هنگام بروز حریق سرعت توسعه شعله بصورت نمایی افزایش پیدا میکند . بهمین دلیل اطفاء سریع موجب کاهش چشمگیر تلفات و خسارات میگردد. جهت ایمن سازی نقاط مختلف خطر خیز ( پروژه های مسکونی و اداری و تجاری ، کارخانه ها شامل سالنهای تولید، انبارها، ماشین آلات خطوط تولید، سالن تاسیسات، تابلو برقها، تونلهای کابل و رایزها، سینی کابلها، اتاقکهای آسانسور و تابلوهای کنترل مربوطه، اتاق کنترل و تجهیزات کنترلی و مخابراتی و دیتا و تاسیسات نفتی و گازی و…)
سیستم های اطفاء حریق شامل سیستم آبی، فوم، CO2، FM200، WATER MIST، آیروسل و TWIN AGENT می باشد که در تمامی موارد شرکت صماکو طراحی و مشاوره خود را انجام میدهد.

خدمات ما در مشاوره و طراحی عبارت است از:
طراحی سیستم اطفاء حریق
چیدمان تجهیزات اطفاء حریق
دیاگرام اطفاء حریق
مشخصات فنی و دستورالعمل نصب اطفاء حریق
دفترچه محاسبات هیدرولیکی پمپ و سیستم اطفاء حریق
تست شیت تجهیزات اطفاء حریق
فهرست مقادیر اطفاء حریق
تست شیت سیستم اطفاء حریق
تهیه اسناد مناقصه مربوط به سیستم اطفاء حریق
مشاوره و طراحی سیستم اطفاء حریق

 

موارد مربوط به اخذ تاییدیه از سازمان آتش نشانی تهران جهت پایان کار ساختمان

شرکت صماکو با سابقه درخشان و در اختیار داشتن کارشناسان با تجربه در این زمینه این مشکل را رفع نموده است و علاوه بر انجام پیگیری های مداوم جهت پیشبرد هرچه سریع تر پرونده ها در سازمان آتش نشانی به ارائه خدماتی مطمئن که مورد تائید سازمان قرار خواهد گرفت موجب آرامش خاطر کارفرمایان گرامی خواهد شد.

در زیر خلاصه بخشی از شرح خدمات این شرکت در زمینه مشاوره طراحی و نظارت سیستم های آتش نشانی را ملاحظه می نمایید:

  1. تشکیل پرونده و هماهنگی امور اداری پرونده پروژه در سازمان آتش نشانی با اخذ وکالت کاری از کارفرما و یا نماینده قانونی ایشان.
  2. شرکت در جلسات فنی و حل اختلاف سازمان آتش نشانی به عنوان نماینده کارفرما.
  3. طراحی و محاسبات سیستم اعلام و اطفای حریق و ارائه نقشه های مربوطه و تصحیح شماتیک جانمایی.
  4. طراحی سیستم هایی از قبیل فشار مثبت دهلیز پلکان ها، تهویه پارکینگ ها، سیستم پمپاژ و مخازن، شبکه برق اظطراری و ... .
  5. طراحی و انتخاب نوع خاموش کننده های دستی متناسب، تابلوهای هشدار و ... .
  6. نظارت بر اجرا و تست سیستم های اعلام و اطفاء حریق و تحویل از پیمانکار.
  7. نظارت بر خریداری اقلامی مانند دربهای دودبند، تجهیرات جانبی استخر، دیگر اقلام مورد نیاز بر اساس استاندارد و ... مطابق ضوابط آتش نشانی.
  8. اخذ تاییدیه نهایی از سازمان آتش نشانی.